Ydelser > Analyse

En analyse af din hjemmeside kan give dig værdifulde informationer, du kan bruge til at forbedre din hjemmeside og dermed dine brugeres oplevelse, når de besøger dig.

Miss Captcha fokuserer på to former for analyse:

- Fokus på brugervenlighed

- Fokus på statistik og brugeradfærd

Fokus på brugervenlighed

Det primære fokus i en analyse af hjemmeside er: Hvordan oplever brugerne sitet? Det er brugerne, der suverænt afgør, om de vil være på dit site, eller om de søger andre steder hen. Man kan aldrig styre brugernes ageren, men man kan undgå fejl på sin hjemmeside, der direkte skræmmer brugeren væk, eller bare ikke motiverer til videre dialog.

Med en analyse af din hjemmeside, gennemgåes din hjemmeside fra ende til anden i forhold til brugervenlighed, layout, navigationsstruktur, stave- og formuleringsfejl samt tryghed i forbindelse med salg, med henblik på forslag til forbedringer.

Der udarbejdes en rapport over hele dit site, der kan bruges som retningsslinje for en brugervenlig og godt fungerende hjemmeside.

Fokus på statistik og brugeradfærd

En analyse via Google Analytics kan give dig værdifulde informationer om, hvordan dine brugere navigerer rundt på din hjemmeside, hvor mange besøgende, du har, hvor de kommer fra og hvor, du mister dem, der ikke endte med at kontakte dig. Du kan se hvor dybt, dine brugere involverer sig, om de tilmelder sig nyhedsbrev eller er specielt interesseret i siden med priser.

Disse oplysninger giver et dokumenteret grundlag at træffe vigtige beslutninger om din forretning og dit site på. Et eksempel kan være, at du kan se, at mange af dine brugere, går ind på siden, hvor der er en kontaktformular, men de forlader siden, uden at udfylde formularen. Der er altså en mængde brugere, der har interesse i kontakt, men 'noget' forhindrer, at kontakten bliver gennemført. Google Analytics kan påpege problemet, det er så op til den, der analyserer dataene, at finde årsagen og løsningen.

Statistikken er dog kun værdifuld, hvis den er opsat til at indsamle de rigtige data. Det er derfor vigtig først at gøre sig klart, hvilke spørgsmål, man vil have svar på. I eksemplet ovenfor, kunne det være, at lave en måling på, hvor mange brugere, der komme til siden med kontaktformularen, og hvor mange der trykker 'Send'.

Google Analytics er et webstatistikprogram, som udbydes af Google. Det giver mulighed for dagligt at følge forløbet på sin hjemmeside på en brugervenlig og visuel måde. I starten kan det være sjovt at følge med, og bare se tallene, men hvis man ikke analyserer på dem, og bruger den viden, man får, så er det bare...tal.

Back to Top